De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joëlla Pol - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joëlla Pol - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Joëlla

14 Juli 2017 | Suriname, Paramaribo

Maandag was het dan zover. Om 14.30 vertrok mijn vliegtuig vanuit Amsterdam naar Paramaribo.
Het heeft een paar dagen gekost om aan mijn blog te beginnen, maar het begin is er nu. Verwacht iig geen hele mooie verhalen, daar ben ik niet zo goed in ;)

Even kort hoe de eerste dagen hier zijn.
Allereerst heb je natuurlijk te maken met tijd verschil. Het is hier in Suriname 5 uur eerder dan in Nederland. Dat is toch heel erg wennen. Ik was vooral de eerste 2/3 dagen heel moe. Maar dat gaat nu gelukkig een stuk beter!

Ook is de temperatuur heel anders. Ik zit nu wel midden in het regenseizoen. Maar het is alsnog vaak erg warm en zweterig weer overdag. De warmte vind ik nog wel goed te doen.

En dan even over het werken zelf. Het naar de scholen gaan is erg leuk om te doen! Dinsdag ochtend hebben we eerst kinderen begeleid met lezen en zijn we daarna een knutselwerkje gaan doen. De rest van de ochtenden heb we de kinderen ook begeleid met lezen. S' middags zijn de scholen hier dicht, het is dan vaak te warm om nog heel productief te kunnen werken.

Het land is echt een heel verschil met Nederland. De huizen, wegen en nog veel meer zijn heel anders. Dat is wel even wennen natuurlijk, maar het is wel heel leuk om zo'n andere cultuur gezien te hebben.

Ik heb sinds ik hier ben wel onverwachts veel last van heimwee gekregen. Dit kan betekenen dat ik daarom in plaats van 21 augustus rond 11 augustus terug zal vliegen, maar die beslissing zal ik de komende dagen maken.

Ik zal bij het kopje foto's een aantal foto's toevoegen, zo hebben jullie iets meer een beeld van hoe het hier is.

  • 14 Juli 2017 - 20:47

    Bert:

    Lieve dochter,

    Ik heb bewondering voor je, dat je dit toch maar allemaal even doet, zo'n reis naar de andere kant van de wereld ! Zelf allemaal geregeld, hard voor gewerkt en gespaard, super ! Ik bid dat God je de kracht zal geven om te doen wat je moet doen. Ook als het wel eens lastig is, zal Hij jou er doorheen dragen, houdt je oog steeds op Hem gericht !

    Een hele gave tijd toegewenst, geniet vooral, dit wordt een life changing experience voor je !

    Leuk om jouw bericht te lezen, ik ben benieuwd naar de foto's !

    Stay close, Bert

  • 15 Juli 2017 - 01:25

    Anita Pil:

    Wat een leuk en eerlijk verslag. De foto's zijn echt leuk om te zien ☺
    Gaaf om te zien. Ben benieuwd naar je volgende belevenissen.

  • 15 Juli 2017 - 20:41

    Anneke:

    leuk hoor de belevenissen van mijn buurmeisje ! ga je belevenissen komende weken volgen.
    groetjes Anneke

  • 18 Juli 2017 - 17:21

    Jeanette Pol :

    Hee Joëlla, gaat het al wat beter met de heimwee?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlla

Ik ben Joëlla Pol, 17 jaar oud en woon in Kudelstaart. Deze zomer ga ik 6 weken lang naar Suriname om te helpen bij stichting Jaëzer. Om niet elke keer aan iedereen hetzelfde verhaal te hoeven vertellen hou ik deze blog bij. Veel lees plezier!

Actief sinds 03 Juli 2017
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 6123

Voorgaande reizen:

10 Juli 2017 - 11 Augustus 2017

Suriname

Landen bezocht: